123inkt - Printerinkt en Toner Cartridges - Homepage logo
123inkt.nl
Nieuw Walden 56-64
1394 PC Nederhorst den Berg
Telefoon: 0294-787123
E-mail: informatie@123inkt.nl 
Vragen: 123inkt.nl/help
meer dan 4 miljoen klanten! Sinds 2010 lid van Thuiswinkel Waarborg

Beste Webwinkel van Nederland

Ontdek nu ons assortiment batterijen

Winkelwagentje

Aantal Product
Geen producten
Totaal: € 0,00
(Incl. 0% btw)
Laagsteprijsgarantie!

Ruilen en retourneren

Bedenktermijn

Wij doen er alles aan om uw bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Uiteraard heeft u, net als in een fysieke winkel, de tijd om thuis te beoordelen of u de aankoop wilt behouden. Bij 123inkt.nl kunt u binnen 14 dagen na ontvangst van uw pakket van de aankoop afzien. Deze bedenktermijn gaat in op de dag nadat het pakket door of namens u in ontvangst is genomen. Voor een retourzending kunt u onze retourprocedure hanteren. 

Dit herroepingsrecht is van toepassing op consumentenaankopen, niet op zakelijke aankopen.

Wat te doen in de volgende situaties:

U heeft een verkeerd artikel besteld
Ondanks het zoeksysteem op printertype of cartridgenummer, kan het voorkomen dat u onverhoopt een verkeerd artikel heeft besteld. U kunt onze retourprocedure hanteren.

U heeft een verkeerd artikel ontvangen of uw zending is niet compleet
Controleer na ontvangst altijd of uw zending compleet en correct is. Mocht er een verkeerd artikel geleverd zijn of een artikel ontbreken, kunt u dit melden bij de klantenservice. Wij zorgen er dan voor dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen.

U heeft een defect artikel ontvangen
Als u een defect artikel heeft ontvangen, kunt u onze garantieprocedure hanteren.  
Terug naar klantenservice Terug naar boven

Retourprocedure

Klik hier om producten te retournerenNa het klikken op bovenstaande button, komt u bij "Mijn retouren" terecht. Als u niet bent ingelogd, ziet u hier eerst het inlogscherm. 

Aanvullende informatie:
  • De retouraanvraag kunt u binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling doen. U heeft dan nog eens 14 dagen de tijd voor het terugzenden.
  • Doe hiervoor de aanvraag via "Mijn retouren" in uw 123inkt-account en selecteer eenvoudig de terug te zenden producten. Het is ook mogelijk om het EU-formulier te gebruiken.
  • Het is niet verplicht om een "reden van retour" in te vullen. Wij adviseren om dit wel in te vullen om eventuele onnodige retourzendingen te voorkomen.
  • Wilt u producten retourneren zonder aanvraag? Dat kan binnen 14 dagen na ontvangst, maar het duurt dan langer voordat wij uw retourzending kunnen verwerken. Voeg altijd een verklaring toe waaruit uw wens tot herroeping blijkt.
  • De bestelling dient zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het goedkeuren van de aanvraag retour gestuurd te worden.
  • Het artikel dient ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Als het product gebruikt of beschadigd is, kan 123inkt.nl een waardevermindering, die kan oplopen tot 100%, in rekening brengen.
  • Houd er rekening mee dat u een product kunt beoordelen zoals u ook in een fysieke winkel zou mogen. Het verbreken van een verzegeling, vacuümverpakking of stof-/lichtdichte verpakking is niet nodig om het product te beoordelen en resulteert in een waardevermindering van 100%. Kijk voor meer informatie bij de praktijkvoorbeelden.
  • Indien een product/retourzending beschadigd is, kan 123inkt.nl eveneens een waardevermindering in rekening brengen.
  • Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de originele verpakking.
  • Verpak de retourartikelen in een doos om schade tijdens het transport te voorkomen. Probeer alle producten in één doos te doen en breng de retourzending zo milieuvriendelijk mogelijk naar het pakketpunt.
  • Houd er rekening mee dat een retourzending transport vereist en het milieu kan belasten. Als de geretourneerde producten nog nieuw zijn, kunnen wij ze opnieuw verkopen. Zijn ze dat niet, dan worden ze hergebruikt of gerecycled.
  • We vragen u om het RET-nummer dat u ontvangt na goedkeuring van de aanvraag, duidelijk op de buitenkant van de retourzending te schrijven, bijvoorbeeld in het adres (123inkt.nl, Afdeling retouren RET-[uw nummer], Nieuw Walden 56,1394PC Nederhorst den Berg). Een RET-nummer ontvangt u na het indienen van een retouraanvraag.
  • De terugzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden verstuurd; de consument betaalt de kosten van het terugsturen.
  • De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder.
  • Een terugstorting wordt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding verwerkt.
  • Als de volledige bestelling wordt geretourneerd, crediteren wij de originele factuur inclusief de verzendkosten.
Klik hier om producten te retournerenNa het klikken op bovenstaande button, komt u bij "Mijn retouren" terecht. Als u niet bent ingelogd, ziet u hier eerst het inlogscherm. 

Let op:
  • Voor het beoordelen van een verbruiksartikel is het niet nodig om de verpakking te openen. Bij verbruiksartikelen zoals cartridges en toners waarvan de verzegeling, vacuümverpakking of stof/lichtdichte verpakking is verbroken resulteert dit in een waardevermindering van 100%. Indien wij een artikel in deze staat in een retourzending aantreffen geldt er geen vergoeding.
Terug naar klantenservice Terug naar boven

Praktijkvoorbeelden

 
123inkt.nl is lid van Thuiswinkel Waarborg. Met betrekking tot het retourrecht geeft u dit als consument extra zekerheden bovenop de standaard wet- en regelgeving zoals een langere bedenktermijn en een maximale termijn voor een terugstorting. Deze regels zijn opgesteld ism de Consumentenbond en zijn voor alle leden van Thuiswinkel Waarborg gelijk. Voor een consument gelden er ook plichten die vergelijkbaar zijn met een aankoop in een fysieke winkel. Het verbreken van een verzegeling, in gebruik nemen van een artikel of een installatieproces dat niet meer teruggedraaid kan worden resulteert in een waardevermindering die kan oplopen tot 100%. Het herroepingsrecht is van toepassing op consumentenaankopen, niet op zakelijke aankopen.
 
Heeft u vragen over het retourneren van een product? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Heeft u een vraag over de wet- en regelgeving? Neem dan contact op met Thuiswinkel Waarborg.

Over de verpakking:
Printersupplies zijn artikelen die na opening beperkt houdbaar zijn en kunnen gevoelig zijn voor stof, vingerafdrukken en (zon)licht. De verpakking van een cartridge of toner is daarom belangrijk voor de houdbaarheid en kwaliteit van het product. Artikelen zijn hierdoor vaak verzegeld, vacuüm verpakt of verpakt in stof/lichtdicht materiaal. Dit soort verpakkingen zijn na het openen niet meer te herstellen. 

Voorbeeld 1: printersupplies 

Wat kan niet? 

U bestelt als consument een verbruiksartikel voor uw printer, u pakt het uit en bij de installatie komt u erachter dat het artikel niet past. Het artikel blijkt niet voor uw printer geschikt te zijn. Omdat het artikel volledig is uitgepakt, is het onverkoopbaar en geldt er een waardevermindering van 100%.

Wat kan dan wel? 

Uitpakken van dit product is niet nodig om de juistheid te controleren. Op de verpakking van een artikel staat altijd het unieke nummer, vaak het soort product en voor welke printers het artikel geschikt is. Het nummer van het artikel kunt u controleren op het oude (lege) artikel, via de zoekfunctie op de website, in de handleiding van uw printer of bij onze klantenservice. Hiermee kunt u eenvoudig controleren of dit het juiste artikel is en is opening van de verpakking niet nodig. Een verkeerd besteld artikel in een gesloten verpakking ruilen wij graag voor u om.

Voorbeeld 2: een inktjetprinter

Wat kan niet? 

U bestelt als consument een printer en installeert de cartridges. Na een paar afdrukken is de kwaliteit toch niet wat u ervan had verwacht. Omdat de printer in gebruik genomen is, is deze onverkoopbaar. De inktleidingen zijn gevuld en dit proces kan niet meer teruggedraaid worden. De printer is nu niet meer geschikt voor verkoop.

Wat kan dan wel? 

U kunt de printer voorzichtig uitpakken en beoordelen. U kunt bijvoorbeeld het menu bekijken en het gebruiksgemak inzien. Als het product ongebruikt, onbeschadigd en compleet is, ruilen wij deze graag voor u om.

Voorbeeld 3: een laserprinter

Wat kan niet? 

U bestelt als consument een laserprinter en neemt deze volledig in gebruik. Omdat de teller direct gaat lopen vanaf het eerste gebruik, is deze onverkoopbaar geworden. De teller kan niet meer teruggedraaid worden en de printer is niet meer geschikt voor verkoop. 

Wat kan dan wel? 

U kunt de printer voorzichtig uitpakken en beoordelen. U kunt bijvoorbeeld het menu bekijken en het gebruiksgemak inzien. Als het product ongebruikt, onbeschadigd en compleet is, ruilen wij deze graag voor u om.

Voorbeeld 4: een laserprinter

Wat kan niet? 

U bestelt als als consument een laserprinter en meldt deze aan bij de printerfabrikant. Omdat de printer is aangemeld, is deze onverkoopbaar geworden. De aanmelding kan niet meer worden teruggedraaid en een andere consument kan dit niet opnieuw doen. De printer is niet meer geschikt voor verkoop. 

Wat kan dan wel? 

U kunt de printer voorzichtig uitpakken en beoordelen. U kunt bijvoorbeeld het menu bekijken en het gebruiksgemak inzien. Als het product ongebruikt, onbeschadigd en compleet is, ruilen wij deze graag voor u om.