|
Webwinkel
Mijn 123inkt.nl
Betaalopties:
Verzendopties:
Wij zijn aangesloten bij:
FSC® gecertificeerd:
Beoordeling door klanten:
8.3 / 10 - 1.517 beoordelingen
8.3 / 10 - 1.517 beoordelingen
This site is protected by reCAPTCHA and the Google
Privacy Policy and
Terms of Service apply.
5 tips voor een opgeruimd kantoor
5 tips voor een opgeruimd kantoor
Een georganiseerd kantoor ziet er professioneel uit, dat is niks nieuws. Maar wist u ook dat een opgeruimde werkomgeving stress vermindert en positiviteit bevordert? Regelmatig onderhoud en het aanleren van opruimgewoonten helpen u voortaan productiever te zijn en efficiënter te werken. Maar hoe houdt u uw werkplek nou netjes en schoon? Simpel; door gewoon te beginnen in kleine stappen. Met deze 5 tips heeft u in no time een opgeruimd bureau én een productieve werkdag!
1. Weg met overtollige spullen
Begin met het checken van uw bureau en lades. Behoud alleen de spullen die essentieel zijn voor uw dagelijkse werkzaamheden. Alles dat weg kan: oude notities en krabbels, de planner van vorig jaar, een kapotte nietmachine of muis, lege pennen en andere overtollige items. Met een opgeruimd, overzichtelijk bureau kunt u ontspannen aan de slag.2. Realiseer slimme opbergruimte
Heeft u veel kleine rondslingerende spullen? Gebruik slimme opbergoplossingen zoals lade-organizers, planken of archiefkasten, of plaats uw computermonitor op een verstelbare monitorstandaard met lade. Zo liggen uw papier, pennen en kantoorbenodigdheden overzichtelijk opgeborgen en toch direct binnen handbereik. Snel kunnen vinden wat u zoekt? Maak gebruik van labels op opbergdozen.TIP!
Geef paraplu’s, tassen en jassen een vaste plek met een representatieve staande kapstok inclusief parapluhouder. Staat lekker opgeruimd én u kunt meer kwijt!.
Geef paraplu’s, tassen en jassen een vaste plek met een representatieve staande kapstok inclusief parapluhouder. Staat lekker opgeruimd én u kunt meer kwijt!.
3. Digitaliseer documenten
Verminder papierstapels en digitaliseer uw documenten. Met een scanner zet u papieren documenten om in digitale bestanden. Veel printers hebben tegenwoordig ook een scanfunctie. Maak een logisch ingedeeld mappensysteem op uw computer dat u razendsnel toegang geeft tot al uw belangrijke informatie. In uw computerarchief vindt u alles makkelijk terug én zo heeft u altijd een back-up.
LEES OOK:
Checklist: hoe goed is uw werkplek?
Checklist: hoe goed is uw werkplek?
4. Start een Clean Desk Policy
Werk samen met collega's aan een schoon bureau beleid: aan het einde van elke werkdag papieren, pennen en rondslingerende paperclips opruimen, koffiekopjes naar de keuken brengen en prullenbakken legen. En denk ook aan een blinkend schoon bureau! Voor alles op kantoor hebben wij het juiste reinigingsmiddel. Bestel vandaag nog uw rubberrolreinigers, whiteboardsprays en reinigingsdoekjes en ontvang ze al de volgende werkdag!5. Werk kabels en snoeren weg
Een wirwar aan losse kabels staat rommelig en verhoogt de kans op struikelen, storingen of kortsluiting. Met kabelhouders, clips of kabelgoten bundelt u kabels en werkt u ze netjes weg. Veiliger, rustiger voor het oog en makkelijker om kabels van elkaar te onderscheiden.
Heeft u nog vragen? Bekijk dan onze Vraag en antwoord-pagina. Hier beantwoorden wij veelgestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Dan helpt onze klantenservice u natuurlijk graag verder.