123inkt - Printerinkt en Toner Cartridges - Homepage logo
123inkt.nl
Nieuw Walden 56-64
1394 PC Nederhorst den Berg
Telefoon: 0294-787123
E-mail: informatie@123inkt.nl 
Vragen: 123inkt.nl/help
meer dan 4 miljoen klanten! Sinds 2010 lid van Thuiswinkel Waarborg

Beste Webwinkel van Nederland

Ontdek ons aanbod

Winkelwagentje

Aantal Product
Geen producten
Totaal: € 0,00
(Incl. 0% btw)
Laagsteprijsgarantie!
  • Home
  • Problemen met het installeren van huismerk cartridges?

Problemen met het installeren van huismerk cartridges?



Voor veel inkjetprinters bieden wij, naast de originele merkcartridges, ook 123inkt huismerk cartridges aan. Deze cartridges bevatten vaak meer inkt en kunnen tot wel 60% goedkoper zijn dan de originele cartridges. Dubbel voordeel dus! Als u onverhoopt problemen ondervindt bij het installeren van een huismerk cartridge, dan kan dit verschillende oorzaken hebben. Lees hieronder verder voor verschillende tips.

De cartridge past niet in de printer

De 123inkt huismerk cartridges kunnen er qua vorm net iets anders uitzien dan het originele artikel. Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met patenten van de fabrikant, waardoor niet exact dezelfde vorm mag worden gebruikt. Ook zijn cartridges soms universeel en geschikt voor meerdere printers. Hierdoor kan het lijken alsof de cartridge niet past.

Heeft u het idee dat uw cartridge inderdaad niet in de printer past? Bekijk dan onderstaande tips:
  • Controleer of het typenummer van de nieuwe cartridge overeenkomt met de lege cartridge.
  • Controleer of de kleur van de nieuwe cartridge overeenkomt met de lege cartridge.
  • Controleer of u alle beschermmaterialen heeft verwijderd.

Na het installeren van de cartridge geeft de printer een foutmelding

Krijgt u na het installeren van de cartridge een foutmelding? Dit kan soms gebeuren en is bijna nooit reden tot zorg. Als u een melding krijgt, controleer dan het volgende:
  • Gaat de melding inderdaad over de cartridge die u net geïnstalleerd heeft?
  • Komt het typenummer van de nieuwe cartridge overeen met de lege cartridge?
  • Komt de kleur van de nieuwe cartridge overeen met de lege cartridge?
  • Heeft u alle beschermmaterialen verwijderd?
Als u alle vragen met ja kunt beantwoorden, dan is het belangrijk te achterhalen wat voor foutmelding u precies krijgt. Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat de printer u alleen een “waarschuwing” geeft dat de cartridge die u heeft geplaatst niet origineel is. Dit soort meldingen kunt u gerust wegklikken, waarna u zonder problemen kunt printen.

Krijgt u een melding die u niet weg kunt klikken? Dan hebben wij een uitgebreid vraag-en-antwoordsysteem waar u de meest voorkomende foutmeldingen en bijbehorende oplossingen voor uw specifieke printertype kunt vinden. U vindt dit in uw 123inkt-account.

Garantie

Mocht er toch iets met de cartridge aan de hand zijn, dan heeft u levenslang garantie. Ook kan een printerfabrikant nooit garantie weigeren als u 123inkt huismerk cartridges gebruikt. Klik hier voor meer informatie.

Al met al zijn de 123inkt huismerk cartridges dus een perfect alternatief voor de dure merkcartridges. Komt u er met bovenstaande tips toch niet uit? Onze klantenservice staat dagelijks van 8.00 tot 0.00 uur voor u klaar! 

Terug naar het blogoverzicht

Mogelijk ook interessant: